Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2022 08:44 - ПРЕОБРАЖЕНИЯ
Автор: rosiela Категория: Изкуство   
Прочетен: 750 Коментари: 5 Гласове:
4

Последна промяна: 09.07.2022 08:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Приятели, не искам да казвам колко българи захвърлили БГ ПАСПОРТА и станали чужденци в страни, които не позволяват двойно гражданство.
Не са много, но не са и малко, въпреки че досега са живели с нашите паспорти.

Де е Багряна? Тя света обиколи, но българка докрай остана.
Това много ме потресе и роди в ума ми днешното стихотворение: ще го сложа в книга, макар да имам предишна по същата тема "Българка, където и да съм"! / 1994 /

ЧЕТЕТЕ ПО- НАДОЛУ



Гласувай:
4



1. rosiela - ПРЕОБРАЖЕНИЯ
09.07.2022 08:44

Не ща да съм австрийка, не ща американка,
не ща да съм шотландка, а като леля Станка
съм българка рождена, та като мен и тя-
събира ни свещена човешка топлота.

Аз имам сто тапии, тя има си една,
обаче сме си мили, делим една страна,
делим една пътека и грижа, и успех,
аз в своята просека, тя в своя трудов цех.

Пък всичко имам тука. И цели, и мечти.
И казвам си "наслука". Добро да победи.
Навярно има смисъл да си човек навън.
Друг род да си орисваш, това е черен сън.

Не го разбирам никак. И никога. И все!
За гражданство безлико душа се продаде!
Навярно е модерно и всеки има път.
Но българка оставам у нас, а и отвъд!


8 юли 2022г., София
Росица КОПУКОВА
цитирай
2. kvg55 - rosiela,
09.07.2022 10:18
Вчера даваха по телевизията за някакво семейство и малката им дъщеря Памела. Веднага си записах в тефтерчето следната мисъл, която ми хрумна : По имената на децата ще познаете, колко е умственият багаж и интелигентността на родителите.
Смешно е, когато дават българи, живяли няколко години в САЩ да говорят с акцент.
Петър Увалиев, живял с десетилетия в Англия, говореше чист български език.
цитирай
3. rosiela - Имаш право!Точно така е.
09.07.2022 10:41
kvg55 написа:
Вчера даваха по телевизията за някакво семейство и малката им дъщеря Памела. Веднага си записах в тефтерчето следната мисъл, която ми хрумна : По имената на децата ще познаете, колко е умственият багаж и интелигентността на родителите.
Смешно е, когато дават българи, живяли няколко години в САЩ да говорят с акцент.
Петър Увалиев, живял с десетилетия в Англия, говореше чист български език.

цитирай
4. missana - Отлично си го казала, Роси:
09.07.2022 19:37
"Навярно има смисъл да си човек навън.
Друг род да си орисваш, това е черен сън.
...
Не го разбирам никак. И никога. И все!
За гражданство безлико душа се продаде!
Навярно е модерно и всеки има път.
Но българка оставам у нас, а и отвъд!"

Българинът се срамува от страната си. Но това не е от сега, а от самото начало.
Да си приромним думите на Пайсий:

"О неразумний юроде, поради что се срамиш да се наречеш болгарин..."
цитирай
5. rosiela - Младене,
09.07.2022 20:31
за жалост е така. Благодаря ти.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6649893
Постинги: 5062
Коментари: 24007
Гласове: 9802
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930