Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2021 11:26 - from Suez - China and USA,ein Duell der Macht..
Автор: notfun Категория: Музика   
Прочетен: 371 Коментари: 4 Гласове:
5

Последна промяна: 31.03.2021 11:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


Ernst Wolff: Machtdemonstration im Suezkanal
[Der aktuelle Kommentar 29.3.21]

Всеки, който е гледал Близкия изток през последната седмица, е трябвало да потърка очи от учудване. Докато човечеството вече прави конкретни планове за колонизация на Марс, контейнерен кораб, заседнал в Суецкия канал, блокира глобалната морска търговия за шест дни и предизвика значителни икономически проблеми в международен план, като наруши веригите за доставка. Тъй като нито от основните медии, нито от политическите кръгове се предоставя информация за предисторията на предполагаемия инцидент и напълно неадекватните опити за спасяване, има само един начин да стигнете до дъното на истината: Трябва да се опитате да уловите събитие, за да се постави по-широк контекст - и да се разгледа значението на морската търговия за световната икономика, развитието на Новия път на коприната и настоящото засилване на тлеещия конфликт между САЩ и Китай.

Въпреки че отдавна навлязохме в дигиталната ера, морската търговия продължава да играе решаваща роля в световната икономика. Около две трети от целия петрол се транспортира на кораби, около десет процента от него през Суецкия канал. Освен това има осем процента течен природен газ и двадесет процента от всички товари в контейнери. Блокадата на Суецкия канал означава огромен шок за световната икономика, който не засяга еднакво всички държави. Китай, например, е на 75 процента зависим от вноса на нефт и природен газ, докато САЩ сега до голяма степен са се самодостатъчни. Освен това Китай внася 80 процента от желязната руда, която му е необходима за своята икономика, и трябва да изнася голяма част от валутните си стоки по море. Така че енергетиката не е единствената област, в която Китай ще бъде засегнат по-силно от САЩ от блокадата. Суецкият канал, който свързва Червено море със Средиземно море, също е едно от най-важните тесни места по Новия път на коприната, който беше иницииран от Китай през 2013 г. и има за цел да превърне Европа, Азия и части от Африка в най-голямата икономическа зона на земята.

Този най-голям икономически проект в цялата човешка история е трън в очите на управляващите в Белия дом от самото начало, тъй като представлява най-голямата заплаха за тяхното глобално икономическо и финансово надмощие след Втората световна война. Съществува и друг източник на конфликт: САЩ и Китай в момента работят по дигитална валута на централната банка. Натискът и върху двамата се е увеличил неимоверно в светлината на огромните планини дълг, създадени от блокировките и очакваните корпоративни колапси и неизпълнение на заемите, и изглежда, че Китай е далеч напред от САЩ в момента.
Така че може ли инцидентът да бъде целенасочена маневра на САЩ срещу Китай? Може би заплашителен жест?
Дори ако това е само предположение, има множество индикации, които сочат
в тази посока.

Първо, САЩ драстично засилиха тона си срещу Китай през последните няколко седмици. Президентът Байдън не само е оставил всички наказателни мита на своя предшественик и забрани за високотехнологичен износ и инвестиции в шестдесет китайски ИТ компании. Той добави още две дузини към съществуващите санкции и отхвърля всеки стратегически диалог с Китай.

Вместо това, малко след като встъпи в длъжност, той изпрати асоциация на самолетоносачи в Тайванския пролив и създаде работна група за координиране на отношенията с Китай. Виртуална среща между държавните глави на САЩ, Индия, Австралия и Япония изпрати ясен сигнал в посока Китай през първата седмица на март. И четирите държави са в различни конфликти с Китай и искат да "координират" подхода си един към друг в бъдеще. Първата среща на американски и китайски представители от встъпването на Байдън в длъжност в Анкоридж на 18 март завърши с фиаско, последвана от словесна битка с кал.

Фактът, че представители на Китай и Иран се срещнаха в събота, за да подпишат 25-годишен пакт, съдържащ споразумения за „политически, стратегически и икономически“, също не би трябвало да радва САЩ ...
прочетете повече тук:

Ernst Wolff auf Facebook: https://www.facebook.com/WolffErnst/ Twitter: https://twitter.com/wolff_ernst













Гласувай:
5



1. notfun - es ist schon frei ))
31.03.2021 11:55
DW Nachrichten

След като международното търговско корабоплаване се завъртя около Ever Given, който беше забит в Суецкия канал за почти една седмица, разрушеният колос сега се премести. През последните няколко дни багери и плаващи кранове, които приличаха на играчки до гиганта, бяха изхвърлили тонове пясък. В понеделник вечерта приливът дойде на помощ - и така беше възможно през деня да изтласка гиганта обратно в средата на канала. Тогава Египетският канал (SCA) докладва за възобновяване на корабоплаването в пролива. От миналия вторник корабът беше блокирал Суецкия канал, превръщайки го в един от най-важните търговски пътища в света. Вече първите съобщения за успешно движение на кърмата бяха отпразнувани сутринта от чакащите в канала кораби с гръмотевичен концерт на корабните им рога. И товарната индустрия въздъхва с облекчение в ехото си..
цитирай
2. notfun - https://youtu.be/S-aYUf0HEYk
31.03.2021 12:05

вот,и один русский анализ..

23 марта произошло ЧП, которое в дальнейшем может оказать серьезное влияние на всю мировую экономику. Суэцкий канал, длительное время считавшийся кратчайшей водной артерией между Европой и Азией, был намертво закупорен одним из крупнейших судов в мире, контейнеровозом Ever Given, который сел в нем на мель. Как же все это скажется на международной торговле углеводородами и отправке контейнерных грузов из Азии в Европу?
Благодаря строительству канала были соединены Средиземное и Красное моря, а корабли получили возможность напрямую попасть из Атлантического океана в Индийский, не огибая африканский континент. До запуска его в строй приходилось или плыть вокруг Африки, или разгружаться и добавлять к логистическому плечу еще и сухопутный транзит, а потом вновь фрахтовать и загружать корабль.

Длина морского маршрута сократилась на 8 тысяч километров, а сроки доставки грузов – в среднем на 2 недели. Экономическое значение Суэцкого канала для всей мировой торговли сложно переоценить. На продолжительное время его работа прерывалась только во время арабо-израильских войн. И вот история грозит повториться,
цитирай
3. fun1001 - ...не забравяйте, че Гугъл, Youtube,FB, и DarkNet,са "направени' за печалбаа , а не зараД Истината))
31.03.2021 13:55
....винаги, мислете, просто, ясно..и насаме @)
/ ако, искате, да скриете Истината от хората, сложете я на масата../

David Ickes Zeit ist gekommen!
не съм прочела последн му книга...но, много се повтаря..вече!
да не забравяме, да подчертаем ,ч е Д Айк, е инсайдер, тоже..как и
Кори Гууд, Алек Джоунс, Бенджамин Фулфорд, Дейвид Уилкок, и разни други....."хендлъри: хора, които
обработват, нашето Съзнание/ с най тънки, и опасни
прийоми..бабаМилейдее)

те са хората, които /ни/диктуват, сОбщават Сценарият,
а НЕ тези, които,ще ни...'помогнат'...
има ,ли разлика? имаааа....)))
Постинг: ...Чекиста, как Матрьошка..
Автор на постинга: notfun
цитирай
4. dobrodan - Децата, децата? Дето ги ядат живи и им точат кръвта?
01.04.2021 12:49
Те къде са?
Следва минута нецензурни изрази наум......да ме извиняваш...... :(.......
Тая платформа нещо......да не е специално за кукумицини създадена......кво става тука?!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: notfun
Категория: Тя и той
Прочетен: 1919973
Постинги: 1437
Коментари: 8951
Гласове: 1597
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031