Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05 10:35 - Бетовен, е Българин, от Северна Африка, потомък на Етиопитее
Автор: notfun Категория: Музика   
Прочетен: 343 Коментари: 8 Гласове:
6

Последна промяна: 09.05 14:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 



Fuer Zuversicht in schwierigen Zeiten.
Behalten Sie Ihren Mut!
For confidence in challenging times.
Keep your courage! Per la fiducia nei momenti difficili.
.
Gardez votre courage!

Для уверенности в тяжёлые времена. сохраняете вы надежду!

Zor zamanlarda uzgiven izin. Cesaretini koru!


War Beethoven schwarz? -

Rassismus in der klassischen Musik
Die Musikwelt feiert einen unerwarteten "Brother", Sinfonien werden mit schwarzen StraЯenchoreografien zusammengeschnitten.
Unter dem Hashtag #BeethovenIsBlack enflammt im Beethovenjahr 2020
eine neue Debatte. Hatte der Komponist nordafrikanische Wurzeln? 



https://www.facebook.com/watch/?v=616907512561713


Zum Inhalt springe i

Afro-Beethoven: Dieses zeitgenцssische Portrдt kommt den Fantasien
ueber eine afrikanische Abkunft des Komponisten wohl sehr gelegen

Quelle: Getty Images

image






Гласувай:
7
1



1. notfun - http://www.protobulgarians.com/Statii%20za%20prabaalgarite/Ethiopi%20i%20gimnosofisti-novo.htm
09.05 14:45
В ранната и средновековна българска литература има оскъдни и неясни сведения за етническия произход на първобългарите. Един такъв случай представлява средновековният български апокриф от XI-ти век[1], в който се описва заселването на Карвунската земя от Испор цар и неговия народ. Съгласно автора на апокрифа, народът на Испор представлява една трета част от куманите. Между народа на Испор и куманите има обаче значителна времева и пространствена дистанция, изразяваща се в значителна етническа разлика. Съгласно византийската традиция, която авторът очевидно спазва, тази територия се представя със сборния етноним на онзи късен народ, който през годините на написване на апокрифа доминира над тези земи. Горният израз означава, че народът на Испор е бил една третина от населението, живеещо върху територията на север от Черно море и Кавказ.

В този апокриф е направена не много ясна и убедителна връзка между народа на Испор и т.н “етиопи”. В него се казва: “И тогава, след него (цар Слав) се намери друг цар в българската земя – детище, носено в кошница три години, на което се даде име Испор цар, който прие българското царство. И този цар създаде велики градове: на Дунава – Дръстър град; създаде и велик презид от Дунав до морето; той създаде и Плюска град. И този цар погуби множество измаилтяни. И този цар насели цялата Карвунска земя. И оубо (впрочем) бяха преди това етиопи (ЕTФIОПI)”.
цитирай
2. notfun - +
09.05 14:46
По-старите български историци коментират термина “етиопи” по начин, който го откъсва от народа на Испор[2]. Ив. Венедиков изказва мнението, че терминът “етиопи” се отнася за завареното от народа на Испор население, което е с “неясен и смесен състав”, което мнение се поддържа и от съвременни автори[3]. В. Бешевлиев обаче счита, че с терминът “етиопи” са обозначени византийските войници, с които народа на Испор е воювал в Добруджа – за него войниците са дошли от Византия, най-вероятно от Мала Азия.

Фразата “И оубо (впрочем) бяха преди това етиопи” може обаче да се отнася за народа на Испор цар, защото в целия абзац се говори за делата на Испор цар и “заселването на Карвунската земя”, които не могат да се извършат без участието на този народ. Още повече, че в предните абзаци на текста се казва, че заселването е станало, след като “ромеите и гърците опразнили земята”. Това също отговаря на историческите данни, съгласно които преди заселването от народа на Испор, Карвунската земя е била почти обезлюдена от варварските нашествия. Освен това, от гледна точка на граматиката на старобългарския език, съюзът “оубо” осъществява връзката с предходното изречение и въвежда ново изречение, което уточнява предходното, представяйки нови обстоятелства.[4] В такъв случай трябва да заключим, както и по-предишни автори2, че тази фраза и този термин се отнасят за народа на Испор с което може да се указва неговия етнически произход (етиопи?) и прародина (Етиопия?).

Настоящият труд има за цел да продължи и допълни изследването на всички исторически и географски територии и топоними, които по една или друга причина в древността са обозначавани или свързвани с термина Етиопия2,3.

В древността са съществували само две места, за които историческата география изпозва термините Етиопия, етиопи. Първото е Североизточна Африка, където се намира днешната държава Етиопия (бивша Абисиния), второто - районът западно от Индия.

В началото на новата ера, африканската Етиопия (Абисиния) е била мощна и владееща Южна Арабия. В древността и до скоро, тя е повече известна с арабското си име Абисиния и еврейското Кут или Куш, отколкото с гръцкото Етиопия. Абисиния идва от името на едно южноарабско племе (хабашат, хабеш, габеш), населило се в нейната земя. В погледа на ранносредновековните византийци[5], африканска Етиопия никога не е смесвана с Индия и винаги е подчертаван фактът, че между двете земи се намира мощната Персия. Понякога е наричана Eximia или Exomia, от името Аксум на нейната столица. Поради интензивните морски връзки между Етиопия и Индия по море и през Южна Арабия, често Южна Арабия е обозначавана като Кут или Малка Индия.2 Още в IV-ти век, Абисиния (африканска Етиопия) възприема християнството и до днес го запазва в неговия православен вариант. Населението на тази Етиопия е от черната раса, слабо метисирано с примеси от арабски пришълци.

В историческата литература липсват каквито и да са факти за масово изселване на абисинци (африкански етиопи) в посока към Източна Европа, а така също и за някаква етническа, расова и културна връзка на първобългарите с тях. Поради тези причини по-голяма тежест има необходимостта от анализ на възможната връзка между определението “етиопи” от анонимния апокриф с източната, азиатска област Етиопия. Споменът за съществуването на тази Етиопия обаче е почти изтрит от съзнанието на съвременните хора и е нужно да се приведат много данни за неговото възстановяване.

За съществуването на азиатска Етиопия, Цв. Степанов е намерил няколко примера в църковната и историческа литература.2
цитирай
3. fun1001 - дългааа история..)
09.05 15:05
В надпис от времето на Дарий I (края на VI в. пр. н.е.) се казва, че слоновата кост за персийските дворци идва от Етиопия (Куш), Индия и Арахосия. Херодот отбелязва, че в индийския контингент на армията на Ксеркс, която се бие срещу елините има и “източни етиопи”. На друго място Херодот отбелязва, че е имало и “азиатски етиопи”, живеещи в днешен източен Иран. Плиний и Птолемей говорят за “левкоетиопи”, т.е., "бели етиопи". В древността, областта между река Оксус (днешната Аму даря) и Имеон (Белуртаг, днешен Памир) се е наричала страната Куш.[6] От това име е останало названието на планината Хиндокуш (Индийски Куш, Индийска Етиопия).

П. Георгиев3 съобщава за данни от Херодот (III 94, 1; VII 70, 1), който говори за “азиатски етиопи”, обитаващи XVII-та сатрапия в Персийската държава (в съседство с Индия и Мидия).[7] Според Херодот, “азиатските етиопи” се отличават от “либийските етиопи” по това, че имат прави, а не къдрави коси. В схолиите към “Илиада”също се говори за “азиатските етиопи” при което те се свързват с номадското сарматско племе абии (от персийското Avareh – прокудени, скитници, бездомници), което не било покорено от Александър Велики. Това племе е известно с това, че “живее в коли” (също както и скитите по северното Причерноморие !) и членовете на което “са най-справедливи от хората”.[8]



Към тези данни за “азиатските етиопи” могат да се добавят още пет наши находки.

1. В една грузинска книга[9] е казано: “Отец Исаак, син на Софроний Палестински ни разказа за мъдростта на Балавар, който се намираше в пустинята с отшелниците. Веднъж аз достигнах до Етиопия и там в едно индийско книгохранилище намерих тази книга, в която са описани делата на този свят, много полезни за душата”. От този цитат може да се предположи, че упоменатата от този автор Етиопия се е намирала близо до Индия, щом в нея има хранилище на индийски книги. Вероятно това е страната Куш – днешен Хиндокуш.

цитирай
4. fun1001 - интересно, нали..
09.05 15:06
Освен семантичната връзка “етиопи - брахмани -българи – блестящи, светещи", друг един символ е бил общ за древните ведически жреци и народа на Еспор - това е прическата "sikha или чембас (scalp-lock – англ.). При брахманите тази прическа е символизирала "състоянието на духовна концентрация, целеустремено фокусиране (ekanta) върху една духовна цел, отдаденост на бога Брахма". Тази прическа обаче е широко практикувана от древността доскоро и от народа на Еспор под названието "чембас". Египетските и шумерските свещеници също са били с гладко избръснати глави, но без сикха (чембас). Макар че сикхата е много древен символ (открит е на глинена статуетка от неолитно селище в дн. Западна Турция), той е най-характерен за ведическите брахмани и древните българи.

Понятието "етиоп" се среща и в древногръцката митология със сходно на гореописаното значение. Синът на гръцкия бог Хефест (Ἥφαιστος, Hēphaistos, Hephaestus) се наричал Aethiops, от името на когото, съгласно Плиний Стари (Nat Hist. 6.184-187) произлиза името на страната Ethiopia . Хефест (еквивалентен на римския бог Вулкан) е бог-покровител на огъня и вулканите, на ковачите и занаятчиите. Той сам е ковачът на гръцките богове. Изобразяван е с чук, наковалня и щипци, понякога брадва. Понякога и самият главен бог на светкавиците и гръмотевиците Зевс е наричан с епитета Zeus Aethiops – "огненолик, искрящоок". Свързването на аспаруховите българи със старогръцкото понятие "етиоп - син на богът-покровител на огъня" може да сочи тяхното предполагаемо огнепоклонство и почитане на Слънцето като главен бог.



Като цяло определението ЕQIОПI (етиопи) - "огненолики", "искрооки" за първобългарите на Аспарух се вписва добре в съвременните представи за произхода и религиозните схващания на древните българи, които вероятно са били част от “огнепоклонническите” народи на древния източен Иран. Те почитат Слънцето като върховен бог и огъня като негов символ на земята.

цитирай
5. notfun - Епилог / Етиопия, Уики..
09.05 17:14

Древност...

Етиопия е част от региона Източна Африка, където се смята, че преди около 200 хиляди години възникват съвременните в анатомично отношение хора Homo sapiens sapiens. Най-древните известни следи от тези хора са останките от Омо, открити в югозападната част на Етиопия.[10] Също от Етиопия е известна и формата Homo sapiens idaltu, живяла преди 160 хиляди години, смятана за вариант на съвременните хора или техен непосредствен предшественик.[11]

Още в началото на 2 хилядолетие пр.н.е. северните части на днешна Етиопия и Еритрея са населени със семитски народи, като през следващите столетия в тази област се формира езика геез.[12][13]
цитирай
6. dobrodan - Сега ще видиш сама защо са ни наричали "етиопи".
09.05 22:24
Къде забиват тия наши историци, да се смея ли, да плача ли....
Толкова е просто.
Първата част от думата означава "куче" :):):), погледни откъде идва :)

https://ru.wiktionary.org/wiki/%D1%8D%D1%82

Да ги *** у дървените философи, да ги ***.
Куче бе, куче. Почитали сме го също като бог и сме го принасяли в жертва :).
Да, онуй животно, дето лае и хапе, същото.
Втората част е афикс, ьi. Третата е оба - род.
Много е трудно, нали? Последната част от Етиопия е "ия" - земя, територия, владение.
цитирай
7. notfun - ...покрай Одата на Радостта, попаднах на този хаштаг/ зяпнаах с Уста) признавам си..
09.05 22:40
.доброданчо) гледам така те нарича баба панацейка, която, е едно от най върлите
зомбита наоколо /заедно с двете бабки, набор 45, 46...баВната и трала ла лейдиту..

зададох и там въпроса за Кемал Ататюрк..
а, какво ли би казала..по този казус.?
нали, ние Българите,сме.. били и там, и къде ли, нее )))
тя, беше писала, че сме Бербери, туареги, ...етиопи, инди и арии..
и..най, най велики..траки..
сакън,само, да нямаме...'турски гени"..
тя, била ""чиста""..арийката му с арийкаа..
ЧалгариЯ, има на всички Нива..по градове,села, и паланки..
даже и на Жълтите плочки...

нищоо лично, краси..ама,верно,Софиянец ли си..)
цитирай
8. dobrodan - Не :), не съм.
09.05 22:57
Не живея и където съм роден :).
За България става дума, нашата.
Тия от протобулгарианс не са на прав път.
Ходих при тях преди време, имат попадения.
Не виждат обаче къде бъркат :), и няма и да си признаят.
Айран, майка, че пак Иран :). Блажени са верующите :).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: notfun
Категория: Музика
Прочетен: 86109
Постинги: 234
Коментари: 1859
Гласове: 200
Архив
Календар
«  Юни, 2021  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930