Постинг
10.09.2022 10:12 -
Историята,е наука,до толкова
Автор: notfun
Категория: Тя и той
Прочетен: 1181 Коментари: 12 Гласове:
Последна промяна: 10.09.2022 13:59
Прочетен: 1181 Коментари: 12 Гласове:
5
Последна промяна: 10.09.2022 13:59
/ + Видео..
Която,е съчинена за да обслужва богатите
за да държат в ръцете си, Плебса!
/Тит Ливий, первьи сьин, Императора,Веспасияа
/нарекъл се, потом, Син божий)
Императорът ,Месия.филм
или, Йиудейската война / Йосиф Флавий..
ще продължа по-късно по темата
Следващ постинг
Предишен постинг
Религията.е..."машата"
а.КомуниЗъма+ Юда. Зъма
са. Близнаци. @ = @
/ доктрина и идеология която да обслужва тази..Лъжа
гледайте и филма горе, на руски е
ще потърся български превод, по-късно
цитирайа.КомуниЗъма+ Юда. Зъма
са. Близнаци. @ = @
/ доктрина и идеология която да обслужва тази..Лъжа
гледайте и филма горе, на руски е
ще потърся български превод, по-късно
ще допълвам попул..панассейни балалайни.
нека. да глътна малко свеж. Алпийски въздух
и.да си подредя мислите )
цитирайнека. да глътна малко свеж. Алпийски въздух
и.да си подредя мислите )
Начинът, по който се преподнася, често не е обективен.
Историята следва да се обяснява с политиката, а виждаме точно обратното.
Религията е една от формите на политиката.
Доктрината винаги е била само една - установяване на световно господство. Най-добре пълно.
Днес виждаме същото, но има и добавки.
Свещенослужителите благославят войните. Иначе, като ги питаш, бог проповядва мир и любов.
Комунизмът е типично религиозно учение.
Като всяка религия кара хората да вярват в абсолютни глупости.
Каква е разликата между комунистите и инквизицията?
Не ученията и не религията могат да бъдат полезни на човечеството.
Единствено и само науката и възпрепятстването на останалите идиотии са спасителни за вида Хомо сапиенс.
Някой ден ще го проумеем, но преди това ще си платим за глупостта. Скъпичко.
цитирайИсторията следва да се обяснява с политиката, а виждаме точно обратното.
Религията е една от формите на политиката.
Доктрината винаги е била само една - установяване на световно господство. Най-добре пълно.
Днес виждаме същото, но има и добавки.
Свещенослужителите благославят войните. Иначе, като ги питаш, бог проповядва мир и любов.
Комунизмът е типично религиозно учение.
Като всяка религия кара хората да вярват в абсолютни глупости.
Каква е разликата между комунистите и инквизицията?
Не ученията и не религията могат да бъдат полезни на човечеството.
Единствено и само науката и възпрепятстването на останалите идиотии са спасителни за вида Хомо сапиенс.
Някой ден ще го проумеем, но преди това ще си платим за глупостта. Скъпичко.
Ами не, Краси, права е Юлия - историята НЕ Е НАУКА!
Тя е... дисциплина при Знанието - нека така го определя от самия мене си, но НЕ И НАУКА!
Както не може да е Наука литературата примерно.
Един от основните индикатори на Науката е това да може да се правят опити, те да са възпроизводими и на базата на тях да се доказва нещо или до се достига до нови знания, променящи живота на Човечеството.
Какви опити могат да се правят при историята? Абсолютно никакви!
Тя просто се занимава (и да, изучава ги, но не е Наука, защото ПРОСТО КОНСТАТИРА, нищо друго) с минали събития и по никакъв начин ПРЯКО не може и не влияе на нищо, особено на Бъдещето.
StarForLife™ ·idc=5540334~idp=1834156~100922~085-286·
цитирайТя е... дисциплина при Знанието - нека така го определя от самия мене си, но НЕ И НАУКА!
Както не може да е Наука литературата примерно.
Един от основните индикатори на Науката е това да може да се правят опити, те да са възпроизводими и на базата на тях да се доказва нещо или до се достига до нови знания, променящи живота на Човечеството.
Какви опити могат да се правят при историята? Абсолютно никакви!
Тя просто се занимава (и да, изучава ги, но не е Наука, защото ПРОСТО КОНСТАТИРА, нищо друго) с минали събития и по никакъв начин ПРЯКО не може и не влияе на нищо, особено на Бъдещето.
StarForLife™ ·idc=5540334~idp=1834156~100922~085-286·
5.
dobrodan -
Стар, всичко, което може да бъде изучавано и изучено, е предмет на някоя наука :).
10.09.2022 11:03
10.09.2022 11:03
Има си и достатъчно исторически експерименти с повторяем резултат :):):).
Просто са твърде разтеглени във времето.
Това, че не влияе на бъдещето, не съм съгласен:). Наблюдаваме точно обратното.
Има различни научни направления или дисциплини. Не сме свикнали да ги разглеждаме свързано, а трябва. Всяко нещо поражда друго нещо.
цитирайПросто са твърде разтеглени във времето.
Това, че не влияе на бъдещето, не съм съгласен:). Наблюдаваме точно обратното.
Има различни научни направления или дисциплини. Не сме свикнали да ги разглеждаме свързано, а трябва. Всяко нещо поражда друго нещо.
Аз съм критик философ и изследовател
затова и съм безпристрастна ,
смятам в случая, жоро ме е разбрал. по-добре )
Краси, ти сам го потвърди.
след като отбеляза, и се коригира
че, историята, е предмет на науката
но, самата тя, не може,да бъде,наречена. наука
Такова е лично моето мнение..
да бъдем прецизни в словата си, и в делата си )
Благодаря ви много за хубавите допълннения
темата, е универсална, и затова често се връщам
на нея
цитирайзатова и съм безпристрастна ,
смятам в случая, жоро ме е разбрал. по-добре )
Краси, ти сам го потвърди.
след като отбеляза, и се коригира
че, историята, е предмет на науката
но, самата тя, не може,да бъде,наречена. наука
Такова е лично моето мнение..
да бъдем прецизни в словата си, и в делата си )
Благодаря ви много за хубавите допълннения
темата, е универсална, и затова често се връщам
на нея
Много глупаво е твърдението, че историята не е наука. Естествено, че е наука, защото нейните твърдения не се основават на въображението, а на артефактите. Историята е неотделима от археологията и всички исторически данни са извлечени от практическите изследвания на археолози и учени от много други науки. Тя не е наука в смисъл на само една наука, има десетки исторически науки.
цитирайТова, че сама по себе си историята не е Наука!
А това, че редица науки са в помощ и инструменти на историята (археологията както казваш например, или генетиката и т.н.), това вече е нещо коренно различно.
Философията например, ОТНОВО САМА ПО СЕБЕ СИ, също не е Наука!
И не, Краси, не съм съгласен, че има исторически експерименти!
Или по-точно с голямо въображение може да се приеме, че има такива... Ама с мнооого голямо въображение.
Но дори и така прието, те не се провеждат от историци и с инструментариум на историята!
Историята може да е източник на данни.
На първичен материал за обработка.
Но не и източник на някакъв краен продукт, освен информиране, не информация, особено при спорните или недоказани исторически данни.
StarForLife™ ·idc=5540376~idp=1834156~100922~086-287·
цитирайА това, че редица науки са в помощ и инструменти на историята (археологията както казваш например, или генетиката и т.н.), това вече е нещо коренно различно.
Философията например, ОТНОВО САМА ПО СЕБЕ СИ, също не е Наука!
И не, Краси, не съм съгласен, че има исторически експерименти!
Или по-точно с голямо въображение може да се приеме, че има такива... Ама с мнооого голямо въображение.
Но дори и така прието, те не се провеждат от историци и с инструментариум на историята!
Историята може да е източник на данни.
На първичен материал за обработка.
Но не и източник на някакъв краен продукт, освен информиране, не информация, особено при спорните или недоказани исторически данни.
StarForLife™ ·idc=5540376~idp=1834156~100922~086-287·
И философията е наука, по- точно много науки. Спомни си, че има доктори на историческите науки и на философските науки. Всичко е наука. Човешкият творчески продукт е три вида - наука, изкуство и религия. Философията е основа на науките.
цитирайКазаното от теб съм го взел предвид. Определено.
Но аз (почти винаги) изказвам лично мнение, което се опитвам и да обоснова и то не само логически.
Затова и на Запад... А Западът, знаеш, е добият пример за подражание (не казвам във всичко)... Много от нещата (включително и при историята) стоят по много различен начин.
И именно затова Науката в едно поне 90% идва от там, от Запада.
Ще ти дам пример, но ще е принципно встрани.
На Запад понятието "инженер" е крайно различно от това, което е възприето при соца, вече бившия соц.
Инженер не е предмет на образование и диплома, а на умения.
Синът ми който е тук например, все още няма висше образование, а още преди 5 години беше инженер по щатския стандарт, а от малко под година е старши такъв.
И на 25, без висше образование, с по-малко от 10 години трудов стаж, е началник на над 150 с висше образование (някои също без де), някои и 2 пъти по-възрастни и с по 2 пъти повече трудов стаж (по специалността).
Та не само моето мнение, но то чуждото за такива неща не ми и влияе де, е че историята сама по себе си не е Наука и сама по себе си не разполага със СОБСТВЕНА научна методология. Борави с такива на други, обособени като самостоятелни Науки, имащи инструментариум не само да отчитат нещо, а да извършват научни, тоест интелигентни и базирани на научни принципи, експерименти, които повтарям, че трябва да са възпроизведими и да завършват с откриване на нещо и прилагането му в живота, пряко или косвено.
StarForLife™ ·idc=5540386~idp=1834156~100922~087-288·
цитирайНо аз (почти винаги) изказвам лично мнение, което се опитвам и да обоснова и то не само логически.
Затова и на Запад... А Западът, знаеш, е добият пример за подражание (не казвам във всичко)... Много от нещата (включително и при историята) стоят по много различен начин.
И именно затова Науката в едно поне 90% идва от там, от Запада.
Ще ти дам пример, но ще е принципно встрани.
На Запад понятието "инженер" е крайно различно от това, което е възприето при соца, вече бившия соц.
Инженер не е предмет на образование и диплома, а на умения.
Синът ми който е тук например, все още няма висше образование, а още преди 5 години беше инженер по щатския стандарт, а от малко под година е старши такъв.
И на 25, без висше образование, с по-малко от 10 години трудов стаж, е началник на над 150 с висше образование (някои също без де), някои и 2 пъти по-възрастни и с по 2 пъти повече трудов стаж (по специалността).
Та не само моето мнение, но то чуждото за такива неща не ми и влияе де, е че историята сама по себе си не е Наука и сама по себе си не разполага със СОБСТВЕНА научна методология. Борави с такива на други, обособени като самостоятелни Науки, имащи инструментариум не само да отчитат нещо, а да извършват научни, тоест интелигентни и базирани на научни принципи, експерименти, които повтарям, че трябва да са възпроизведими и да завършват с откриване на нещо и прилагането му в живота, пряко или косвено.
StarForLife™ ·idc=5540386~idp=1834156~100922~087-288·
[quote=pompadurmissana
]И философията е наука, по- точно много науки. Спомни си, че има доктори на историческите науки и на философските науки. Всичко е наука. Човешкият творчески продукт е три вида - наука, изкуство и религия. Философията е основа на науките.
как да го възприема , на сериозно, ''това''..
...което, локуменият,леон,ванката,и блуждаещият ''историк''
а. щапаров?)
ми опяват, за тази..Автохтония...и Тракийската Религия, на Божият Нпрод - Български.??!!
в този таргет/ и коммЛот/ гл фигура ,е и Безистена/ nedovolen/ Ivan DunDev @
давам ти пример, как се манипулира най агресивно, с ISTORIАTA...
ти си..го тълкувай, насаме, кое е Наука,
и зашо , НЕ Е))
затова, съм дала, и този научно популярен филм..
изслушай го..
цитирай]И философията е наука, по- точно много науки. Спомни си, че има доктори на историческите науки и на философските науки. Всичко е наука. Човешкият творчески продукт е три вида - наука, изкуство и религия. Философията е основа на науките.
как да го възприема , на сериозно, ''това''..
...което, локуменият,леон,ванката,и блуждаещият ''историк''
а. щапаров?)
ми опяват, за тази..Автохтония...и Тракийската Религия, на Божият Нпрод - Български.??!!
в този таргет/ и коммЛот/ гл фигура ,е и Безистена/ nedovolen/ Ivan DunDev @
давам ти пример, как се манипулира най агресивно, с ISTORIАTA...
ти си..го тълкувай, насаме, кое е Наука,
и зашо , НЕ Е))
затова, съм дала, и този научно популярен филм..
изслушай го..
12.
notfun -
така, стоят 'нещата', верно е..да не даваме сега, пример, че и БилГейтс, няма виШо,аз , съшо))
11.09.2022 14:33
11.09.2022 14:33
0. starforlife - ~ 9. pompadurmissana
10.09 13:24
Казаното от теб съм го взел предвид. Определено.
Но аз (почти винаги) изказвам лично мнение, което се опитвам и да обоснова и то не само логически.
Затова и на Запад... А Западът, знаеш, е добият пример за подражание (не казвам във всичко)... Много от нещата (включително и при историята) стоят по много различен начин.
И именно затова Науката в едно поне 90% идва от там, от Запада.
Ще ти дам пример, но ще е принципно встрани.
На Запад понятието "инженер" е крайно различно от това, което е възприето при соца, вече бившия соц.
Инженер не е предмет на образование и диплома, а на умения
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене